Řada Samsung Galaxy S22 má problém se signálem. Máme řešení?!
Něktěří majitelé nových telefonů řady Samsung Galaxy S22 si stěžují na problémy se signálem. Chyba se týká i naší redakční S22 Ultra a spojená může být s frekvencí LTE 800 MHz. Možná jsme ale našli řešení tohoto problému.
Text: Ondřej Kaňa
Článek byl aktualizován 26.5.2022:
Nejen na českých, ale i zahraničních fórech se můžete dočíst stížnosti majitelů řady Galaxy S22 od Samsungu na výpadky signálu. Problémy se týkají jak volání (výpadky během hovorů či nemožnost se na telefon dovolat), tak i problémy s mobilním internetem.
O problému jsem se zmiňoval již v naší recenzi telefonu Samsung Galaxy S22 Ultra a problém mě trápí od února, kdy jsem telefon dostal do ruky. Zajímavostí je, že problém se netýká všech majitelů telefonu a v mém případě se jedná o problém jen v jedné určité oblasti (shodou okolností v té, kde se vyskytuji nejvíce). Osobně jsem ho řešil přepnutím SIM karty na volání na síť 2G a následně zapnutím Wi-Fi volání. SIM karta, kterou používám je v naprostém pořádku, ostatně zcela bez problémů funguje v telefonu Samsung Galaxy S20 FE 5G či Xiaomi Mi9.
Dnes jsem ovšem zkoušel aplikaci Samsung band selection a všiml jsem si zajímavé věci. Pokud mám telefon nastaven na automatické volbě pásma LTE, tak je můj signál telefonu naprosto tristiní. V momentě, kdy v této aplikaci ovšem na pevno zvolím jen pásmo B20 (800MHz), najednou má telefon plný signál. Při tomto nastavení se ovšem telefon s plným signálem hlásí jako nedostupný.
Na obrázcích můžete vidět měření síly signálu v síti O2 (Emtecko) při automatickém nasatvení a ručním nasatvením pásma přes zmíněnou aplikaci.
Z výše uvedeného si troufnu tvrdit, že telefon má problém s automatickým přepínáním na pásmo s nejlepším signálem, resp. má problém přímo s pásmem LTE B20 na frekvenci 800 MHz, ve kterém nedokáže pracovat. Pochopitelně by danou informaci chtělo potvrdit z více zdrojů. Tedy máte-li stejný problém, můžete vyzkoušet aplikaci Samsung band selection a dát nám vědět v naší diskuzi pod článkem. A pokud problém se signálem nemáte, bylo by také zajímavou informací, v jakém pásmu funguje vysílač ve vaší oblasti.
Jaké je řešení?
Editace 26.5.2022: pokud jsem zvolil v aplikaci Samsung Band Selection jen pásmo B20, které má u mě nejlepší signál, tak jsem byl se svým telefonem nedostupný, jak je již ostatně napsáno výše. V případě, že v této aplikaci ovšem k tomuto LTE pásmu vyberu ještě všechny 2G pásma, telefon funguje na LTE s plným signálem a lze se na něj bez problémů dovolat (a také z něj lze volat).
Tedy doporučuji vyzkoušet tuto aplikaci a nastavit si v menu v sekci Band seletion pásmo LTE B20 (nejlepší pokrytí v Česku a neměl by být tedy ani problém při cestování v rámci naší republiky), popřípadě pásmo, které má ve vaší lokalitě nejlepší pokrytí a k tomu všechny 2G pásma (GSM 850, 900, 1800, 1900) - bez nich bude telefon nedostupný. V tento okamžik by telefon neměl mít problém se signálem a běží na LTE síti. Bohužel aplikace Samsung Band Selection nefunguje s dvěma SIM a lze nastavit toto řešení jen pro SIM 1.
Nutno podotknout, že toto řešení je funkční v mém případě a je možné, že nebude aplikovatelné na některé jiné uživatele. Znovu také zopakuji, že řešení je v mém případě na síti O2 a může se stát, že s jinou sítí se bude problém nadále vyskytovat. Budu rád, když aplikaci vyzkoušíte a dáte vědět do diskuze pod článkem! Celou situaci nadále sleduji a doporučím sledovat naše sociální sítě, kde budu sdílet další informace: Facebook, Instagram a Twitter.
Pokud bych měl tedy udělat z tohoto nějaký závěr, tak
jednoznačně ten, že celý problém je pouze firmwarová záležitost. Je tedy až s
podivem, že ani více než 3 měsíce od uvedení telefonu do oficiálního prodeje
není Samsung tuto chybu schopen odstranit.
Editace 8.6.2022: s aktualizací AVEH, která v čerbu dorazila na mobilní telefony řady S22 je aplikace Samsung Band Selection na telefonech S22 nefunkční. Samsung místo řešení problému znemožňuje opravu pomocí aplikace třetí strany, což mi přijde jako neuvěřitelný krok
Na tomto webu se mohou zobrazovat reklamní odkazy. Získané prostředky z reklamních odkazů jsou použity k provozu tohoto webu a nemají žádný vliv na obsah, témata či přívěsky.
Recenze na webu odráží zkušenosti autora a jeho pocity z recenzovaných produktů. Berte na vědomí, že výsledky recenzí jsou subjektivním hodnocením!